Sådan behandles din reklamation

1.) Venligst læs betingelserne igennem til højre

2.) Udfyld venligst skemaet her

3.) Når vi har modtaget din reklamation vil vi rette henvendelse til dig indenfor 5 arbejdsdage.

Din meddelelse er sendt
Der opstod en fejl, meddelelsen er ikke sendt.

1.Generelt

I overensstemmelse med købelovens regler har du som forbruger 24 mdr. reklamationsret.

Reklameret produkt skal indleveres til gennemgang.

Alle henvendelser vedrørende reklamationer bliver kun håndteret på email: reklamation@b-bikes.dk 

2.Reklamation

Hvis du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte butikken. Reklamationen skal altid rettes til hvor varen er købt. Herfra vil du blive informeret om, hvordan reklamationen skal håndteres, dvs. du skal udfylde dette skema her.

Lider varen af en fejl eller mangel, skal varen indleveres. Reparationer sker altid via autoriserede værksteder og fagfolk. Såfremt fejlen eller manglen er dækket af reklamationsretten, har reparationen ingen omkostninger for dig som kunde.

3.Hvor dækker reklamationsretten ikke

Du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en fejl eller mangel, hvis fejlen fx skyldes slitage, ukorrekt brug (fx i strid med brugsvejledningen) eller ydre påvirkninger (fx lynnedslag, tab, slag, væske, slidtage, eller fugt). I disse tilfælde skal du selv afholde omkostningerne i forbindelse med undersøgelse af produktet samt en eventuel reparation.

4.Undersøgelsesgebyr

I forbindelse med undersøgelse af dit produkt kan butikken opkræve et undersøgelsesgebyr på 199 kr. + moms såfremt fejlen ikke er omfattet af reklamationsretten (jf. ovenstående).

5.Selve indleveringen af reklamationen

Reklamationen skal håndeteres hvor du har købt din vare, og det er her du skal henvende dig til. Alle reklamationer skal fysisk gennemgåes.

Du kan evt. benytte denne side fragtopgaver.dk her får du tilbud fra flere fragtfirmaer som tilbyder fragt af dit produkt. 


Husk at medbringe kvittering.

6.Reparation

Læs grundigt hvad der står i i betingelser og på denne side så du er bekendt med fremgangsmåden. Vi gennemgår produktet for fejl og mangler som du har indsendt / reklameret over til os. Efter gennemgang vil du blive kontaktet på mail med status.

- Er der tale om en reklamation på alle indrapporterede fejl eller mangler, så vil du blive krediteret fragten tur / retur samt undersøgelsesgebyret på 199 kr. og der vil ikke være nogen omkostninger for dig under hele forløbet.

- Er det ikke tale om en reklamation på nogen af de indrapporterede fejl eller mangler, så forbliver fragtomkostninger dine tur / retur samt undersøgelsesgebyret på 199 kr.

- Er det tale om dele af reklamationen, så vil vi særskilt kun udfører reparation af godkendte reklamation uden omkostning. Ønsker du vi skal udføre reparation på en ikke godkendt reklamation så vil du modtage en pris for dette, og du vil særskilt blive faktureret for dette, samt evt. betaling for dele af fragten.


Maksimal reparationstid er afhængigt af hvilken fejl eller mangel dit produkt har og hvilken eventuel reservedel der skal skaffes. Ud fra dette kan reparationstiden variere. Reparationstiden vil maksimalt udgøre 20 dage, fra den dag du har indleveret produktet til reparation.

Dog vil din sag i de fleste tilfælde blive løst hurtigere. Der tages forbehold ved helligdage. Undtaget de 20 dage er varer indsendt til reparation, men som ikke er dækket af reklamationsretten, fx hvor selvforskyldte skader erkendes. På disse sager gives der ingen maksimal reparationstid.

7.Klagemuligheder

Hvis du er utilfreds med vores håndtering eller afgørelse af en sag, kan du som forbruger altid henvende dig til forbrugerklagenævnet.