Forretningsbetingelser
BETALINGSBETINGELSER
- Kommuner: Faktura sendes via EAN.
- Virksomheder: Faktura sendes via e-mail. Netto 14 dage, hvis ikke andet er aftalt.
- Private: Faktura og MobilePay.
PRISER
Alle vores priser er i danske kroner, og inkl. moms for private og ekskl. for virksomheder.
Hent & Bring og Onsite Service Priser
Gør det nemt med vores Hent & Bring eller Onsite Service. B-Bikes leverer professionel cykelservice direkte til din dør til en fair pris.
Vi tilbyder gennemsigtige priser uden skjulte gebyrer, vi adskiller priserne.
Hvad betyder det for jer?
- Betal en fair pris for service og reparation.
- Betal kun for den faktiske transporttid eller onsite-service.
Eksempel:
For 28 minutters transport: 177 kr. inkl. moms pr. 15 minutter x 2 = 354 kr. inkl. moms.
Hvorfor vælge os?
✅ Professionel og fleksibel service
✅ Konkurrencedygtige priser
✅ Ingen skjulte gebyrer eller overtakseret reservedele
Vil du vide mere?
Kontakt os for en prisforespørgsel, eller beregn din transporttid direkte via Google Maps og book din service i dag!
GODKENDELSER
Alle vores produkter er CE-mærket
FORSENDELSE
Omkostninger i forbindelse med levering af et produkt, betales af kunden – medmindre andet er aftalt. Alle vores varer sendes med et fragtselskab, og de har ansvaret for at varen sendes intakt og til tiden.
B-Bikes forbeholder os retten til selv at vælge hvilke selskaber, og form for fragt der skal benyttes.
FEJL ELLER MANGLER
Ved fejl eller mangler på det fremsendte produkt, eller ydelse, forpligter B-Bikes os til at afhjælpe med problemet.
KØB AF PRODUKT ELLER YDELSE
Ved køb af produkter eller ydelser udført af B-Bikes, skal du som kunde være indforstået med vores betingelser for at handle med B-Bikes.
Disse betingelser skal læses igennem på www.b-bikes.dk – Har du som kunde spørgsmål, bedes du rette henvendelse til os hurtigst muligt.
BARNESÆDE, FASTSPÆNDTE BØRN OG ANSVAR
Det er brugerens ansvar at sikre, at børnene i ladet er sikkert og forsvarligt fastspændt. Ligesom det er brugerens ansvar at sikrer barnesædet er monteret korrekt i beslaget, som er monteret i ladet.
Kør ikke på ladcyklen hvis børnene ikke sidder sikkert og forsvarligt fastspændt.
REKLAMATION VED ET PRODUKT
Køber er forpligtet til selv at foretage undersøgelse af produktet ved leveringen, ligesom køber er forpligtet til omgående at reklamerer over evt. fejl eller mangler, straks indenfor 2 dage.
Køber kan ikke senere påberåbe sig mangler, der kunne være konstateret ved den foreskrevne undersøgelse. Det samme er gældende, hvis køber på et senere tidspunkt undlader rettidigt at reklamere over konstaterede mangler.
Reklamationer i anledning af fejl eller mangler skal fremsættes skriftligt, og straks ved konstatering. Denne reklamation skal indeholde en redegørelse for evt. fejl og eller mangler, som B-Bikes har gjort sig skyldig i.
Ved reklamation over fejl eller mangler har B-Bikes ret til at efterse eventuelle fejl eller mangler, før B-Bikes tager stilling til, om manglerne fortsat giver B-Bikes pligt til at afhjælpe de reklamerede fejl eller mangler. Undlader køber af opfylde de i nærværende bestemmelse fastsatte regler, afskæres han for enhver ret til godtgørelse.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til loven på alle produkter som er vedligeholdt efter vores forskrifter.
Vær også opmærksom på reglerne for hvordan et elcykelbatteri skal vedligeholdes. Er reglerne for vedligeholdelse af vores batteri ikke overholdt, så bortfalder din reklamationsret.
Hvis du selv begynder at ændrer, konstruerer, eller reparerer dele / eller produktet, så bortfalder din reklamationsret på den pågældende del eller produkt.
Hvis der inden for de første 6 måneder opstår fejl eller mangler ved det købte produkt, er der en formodning om, at manglen var til stede på leveringstidspunktet – deraf den såkaldte ”formodningsregel”. Udgangspunktet er her, at manglen skal afhjælpes på forhandlerens / vores regning. Formodningsreglen fraviges dog, hvis du som forbruger ikke har vedligeholdt og overholdt reglerne for ovenstående.
- 0-6 måneder: formodningsreglen gælder.
- 6-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.
REKLAMATION VED EN YDELSE
Knækker et bremsekabel, en pludselig defekt bremse, eller snavs i en bremse – som medfører at en cykel trækker skævt, eller ikke kan bremse, så kan B-Bikes ikke stilles til ansvar for dette, da vi på ingen måde kan forudse dette.
Ved service eller reparationer kan vi ikke se om der eventuelt skulle være et bremsekabel som er flosset indeni yderkablet, ligesom ved hydraulikbremserne – fortages der ikke trykprøvning af systemet.
En pludselig defekt hydraulikbremse kan vi ikke forudses. Dog vil vi på almindeligvis kunne se en utæthed i slangerne. Springer et dæk, slange, kabel, kæde eller andet efter et service, så kan B-Bikes ikke stå til ansvar for dette, da vi ikke kan forudse det vil ske.
Køber er forpligtet til selv at foretage undersøgelse af ydelsen der er blevet givet ved leveringen, ligesom køber er forpligtet til omgående at reklamerer over eventuelle fejl eller mangler. Køber kan ikke senere påberåbe sig mangler eller fejl, der kunne være konstateret ved den foreskrevne undersøgelse.
Det samme er gældende, hvis køber på et senere tidspunkt undlader rettidigt at reklamere over konstaterede mangler eller fejl. Reklamationer i anledning af fejl eller mangler skal fremsættes skriftligt, og straks ved konstatering. Denne reklamation skal indeholde en redegørelse for eventuelle fejl eller mangler, som B-Bikes har gjort sig skyldig i.
Ved reklamation over fejl eller mangler har B-Bikes ret til at efterse eventuelle fejl eller mangler, før B-Bikes tager stilling til, om manglerne fortsat giver B-Bikes pligt til at afhjælpe de reklamerede fejl eller mangler. Undlader køber af opfylde de i nærværende bestemmelse fastsatte regler, afskæres han for enhver ret til godtgørelse.
FORTRYDELSESRET
Fortryder køber eventuelt køb af et produkt, så bytter vi eller giver pengene tilbage indenfor 14 dage, såfremt varen returneres til os ubrugt og i original emballage. Er varen specialfremstillet, byttes den ikke.
Du har 14 dage til at meddele os om at du fortryder dit køb, samt 14 dage til at sende det retur til os.
OBS. Er ladcyklen købt hos en af vores forhandlere, er det forhandlerens regler der er gældende. Kontakt derfor din forhandler.
Kørsel på vores ladcykler og ansvar!
B-Bikes står ikke til ansvar for hvordan kunden / brugeren kører på ladcyklen, hvad enten den er købt eller udlånt. Det er brugerens fulde ansvar at sikrer at ladcyklen bremser sikkert, og ordentlig inden brug. Det er brugerens ansvar at sikrer, at børnene i ladet er sikkert og forsvarligt fastspændt.
Ligesom det er brugerens ansvar at sikrer barnesædet er monteret korrekt i beslaget, som er monteret i ladet, hvis ladcyklen er monteret med sådan et. Kør ikke på ladcyklen hvis børnene ikke sidder sikkert og forsvarligt fastspændt, eller du føler dig usikker på at køre på ladcyklen.
Kunden / brugeren er forpligtet til selv at foretage undersøgelse af produktet der er blevet givet ved leveringen, ligesom kunden / brugeren er forpligtet til omgående at reklamerer over eventuelle fejl eller mangler. Kunden / brugeren kan ikke senere påberåbe sig mangler eller fejl, der kunne være konstateret ved den foreskrevne undersøgelse.
Ligesom det er kundens / brugerens fulde ansvar at være bekendt med færdselslovens regler for kørsel på en ladcykel, samt reglerne for lys, reflekser, ringeklokke mm. virker som det skal.